No hi ha productes
Els preus són amb IVA inclòs
2 partitures
Vaig començar a estudiar percussió als vuit anys al Conservatori de Palma. Atret pels atractius culturals de Barcelona, decideixo estudiar percussió clàssica i contemporània a l’Esmuc. És en aquest centre on descobreixo i m’interesso per altres músiques com el jazz i la música tradicional, així com per disciplines com la composició i la improvisació. Tant és així que, en finalitzar el grau, curso el Barcelona Jazz Master en composició sota la tutela de Lluís Vidal. La meva carrera m’ha portat a participar en nombrosos i diversos projectes que van des de la música de cambra fins a la simfònica, passant per orquestres de jazz, música per a dansa o teatre, pop, música tradicional, etc. Les meves composicions han estat interpretades a Alemanya, Suïssa, Espanya, Àustria, Itàlia, Portugal, Països Baixos, Regne Unit, Bèlgica, França, Luxemburg i Estats Units.
He escrit obres per encàrrec per a Staatstheater Braunschweig (2023), Kebyart Ensemble (2022), entre d’altres. Com a compositor vaig ser guardonat amb el 1er premi del KUG Jazz Comp 2021 (Àustria) per la meva peça The Properties of Rubber i amb el premi Ruta del Jazz de Núvol (Espanya) pel disc Blau Salvatge (2020). El 2019 vaig presentar Blau Salvatge, el meu primer projecte com a compositor i líder de la banda. Gràcies a una campanya de crowdfunding en què van participar més de 150 mecenes, vam gravar el disc, que es va publicar el 2020, mentre continuava els estudis de composició a l’HKB de Berna, amb Martin Streule, Django Bates i Stefan Schultze. He tingut l’oportunitat de ser academicista de l’Orquestra Simfònica de Balears (2016-2017), com a artista convidat al SICMF 16’ (Sud-Àfrica) i Cistermusica 16’ (Portugal) amb el duet de percussió Face two Phase, amb què guanyàrem el primer premi a la 4a edició de CIMCA (Concurs Internacional de Música de Cambra Cidade Alcobaça, Portugal).
Actualment treballo com a compositor, músic i productor freelance mentre continuo desenvolupant els meus propis projectes com Blau Salvatge i Alanaire. També actuo i componc per a la companyia de dansa GN|MC i amb la companyia de teatre Atzar.
Perquè compon música?
Escriure música va començar sent la meva manera de poder tocar la música que més m'agrada. Com a percussionista tenc relativament poc repertori al meu abast escrit per a l'instrument. Aquest repertori és encara més limitat pel que fa als estils. M'interessa el jazz, la música tradicional, la música de cambra, el pop... Escriure la meva pròpia música m'ha permès endinsar-me en tots aquests mons també com a intèrpret. Ja des de petit he sentit l'impuls de jugar amb la música per entendre-la i fer-la meva, i ara disfruto molt escrivint per a altres músics també.
Quines influències musicals té la seva obra?
Sens dubte la meva carrera com a intèrpret de música clàssica i contemporània ha deixat una gran petjada en el meu estil compositiu. No obstant això, sent una forta atracció pel jazz i, perquè no, corrents musicals més mainstream; les músiques on el ritme n'és la base i on l'harmonia, tot i girar entorn a la tonalitat, és molt fluïda, m'interessen.
Creu que la música actual i el públic han trobat un punt d’encontre?
Cada oient troba el seu punt d'encontre amb les músiques que l'interpel·len. Alguns dels reptes dels creadors són la sinceritat en el que es diu amb l'obra però també la capacitat d'adaptar el propi discurs a les noves formes d'escoltar (en els cas dels compositors), o de mirar (en el cas dels pintors, per exemple). A vegades simplement la manera de comunicar o d'apropar la música a algú ja pot tenir un impacte immens en com aquesta persona la percebrà i la disfrutarà.
Pensa que des dels conservatoris es dona a conèixer prou la música actual als estudiants?
Si i no. Depèn molt de quin conservatori i, sobre tot, de quin professor et toqui! Crec que els centres on conviuen diferents disciplines (música clàssica, jazz, flamenc, antiga, tradicional, composició, direcció, pedagogia, producció, etc.) tenen molt guanyat en aquest sentit ja que, per molt que el pla d'estudis no ho contempli, l'intercanvi està garantit entre els estudiants.
No obstant sí que pens que és important que els plans d'estudis i els continguts es vagin revisant i actualitzant.
Autor: Pérez-Villegas Morey, Joan
Sólo el misterio està inspirada en tres cançons populars espanyoles "Las morillas de Jaén", "Los mozos de Monleón" i "Zorongo" extretes de l’antologia "Canciones antiguas españolas" de Federico García Lorca.
Autor: Pérez-Villegas Morey, Joan
Sólo el misterio està inspirada en tres cançons populars espanyoles "Las morillas de Jaén", "Los mozos de Monleón" i "Zorongo" extretes de l’antologia "Canciones antiguas españolas" de Federico García Lorca.