No hi ha productes
Els preus són amb IVA inclòs
75 partitures
Lluís Benejam va neixer a Barcelona el 1914. Estudià al Conservatori del Gran Teatre del Liceu d’aquesta ciutat. Recordà sempre amb afecte i reconeixement els ensenyaments dels mestres Antoni Bosom, Josep Barberà i Joan Lamote de Grignon, i d’una manera molt especial, del P. Antoni Massana, amb qui estudià harmonia i composició.
Formà part com a violinista i violista de diversos conjunts simfònics i de cambra. L’any 1953 guanyà el Premi de Música Ciutat de Barcelona amb l’obra per a orquestra de corda Poema.
El 1954 va marxar a l’Equador per a fundar l’Orquestra Simfònica Nacional d’aquell país. Hi residí durant quatre anys i fou el concertino i sotsdirector d’aquesta formació orquestral, amb Ernest Xanco com a director. També va ser primer violí del Cuarteto de Cuerda de la Casa de la Cultura Ecuatoriana, conjunt format amb altres músics catalans (Robert Plaja, segon violí, Josep Rodríguez, viola, i Ernest Xanco, violoncel). L’any 1958 es traslladà als Estats Units i actuà com a concertino de l’Orquestra de la ciutat de Birmingham (estat d’Alabama) i com a professor de composició i d'instrumentació del Birmingham Southern College i a la Universitat de Montevallo. Va cursar el màster a la Universitat d'Alabama. Morí a Birmingham el 28 de març de 1968.
La música de Lluís Benejam flueix d’un esperit obert, vitalista, permeable a influències diverses. Hi trobem reminiscències modals, de l’impressionisme i del jazz, incorporades per una manera personal d’entendre la música. Aquesta és formalment clara i amb temes ben perfilats, amb seccions rítmicament contrastades, melodies de conformació natural, sovint d’un caire narratiu, i una harmonia que evoluciona des d’una concepció jazzístico-impressionista cap a acords poliintervàlics generats pel procediment de notes afegides i substitucions.
La seva obra és el producte d’un músic d’ofici. Escriu per als seus conjunts de corda, els quals predominen entre la música de cambra. D’entre els instruments de vent els estan dedicades obres –de cambra i d’orquestra- a l’oboè, a la trompeta i al saxòfon.
El període final de vuit anys que viu a Birmingham (EUA) li ofereix unes possibilitats immillorables que aprofita per realitzar la major part de la seva obra orquestral.
La Universitat de Montevallo (Estat d’Alabama) li ha dedicat la biblioteca de música, que ara duu el seu nom, com a reconeixement per la seva tasca artística. Allà han quedat dipositats tots els seus manuscrits.
Tota la seva obra està editada a Clivis Publicacions.
Autor: Benejam, Lluís
La Sonata per a viola i piano té un impuls rítmic constant, gust per les melodies llargues i amples i pels acompanyaments cromàtics; utilitza tota la tessitura i els diferents recursos i sonoritats que ofereixen els instruments, accentuat en aquest cas en l’aprofitament de la viola.
Autor: Benejam, Lluís
Una obra que denota una gran maduresa en el llenguatge, un bon coneixement de l’instrument solista, una gran llibertat modulatòria i una equilibrada fluïdesa de la variació rítmica.
Autor: Benejam, Lluís
Una obra que denota una gran maduresa en el llenguatge, un bon coneixement de l’instrument solista, una gran llibertat modulatòria i una equilibrada fluïdesa de la variació rítmica.
Autor: Benejam, Lluís
Versió molt interessant de l'obra original Sonata per violí i piano núm. 1.
Autor: Benejam, Lluís
Versió molt interessant de l'obra original Sonata per violí i piano núm. 1.
Autor: Benejam, Lluís
Composta durant la primavera de 1966, la Sonata per a piano és una obra fresca i directa, estructurada en tres moviments i que comporta una certa dificultat, bé que no explora totes les possibilitats de l’instrument ni exigeix un virtuosisme extrem a l’intèrpret.
Autor: Benejam, Lluís
Composta durant la primavera de 1966, la Sonata per a piano és una obra fresca i directa, estructurada en tres moviments i que comporta una certa dificultat, bé que no explora totes les possibilitats de l’instrument ni exigeix un virtuosisme extrem a l’intèrpret.
Autor: Benejam, Lluís
La Sonata per a saxòfon i piano té trets postimpressionistes, girs modals, riquesa de registres, ritme constant, gust per les modulacions cromàtiques i domini del contrapunt. El saxo alt és el clar protagonista al llarg de l’obra, encara que el piano no assumeix solament la funció d’acompanyant sinó que està clarament implicat en el diàleg amb el solista.
Autor: Benejam, Lluís
La Sonata per a saxòfon i piano té trets postimpressionistes, girs modals, riquesa de registres, ritme constant, gust per les modulacions cromàtiques i domini del contrapunt. El saxo alt és el clar protagonista al llarg de l’obra, encara que el piano no assumeix solament la funció d’acompanyant sinó que està clarament implicat en el diàleg amb el solista.
Autor: Benejam, Lluís
Benejam va ser un excel·lent violinista i també un excel·lent compositor. No és estrany, doncs, que les obres que va dedicar al seu instrument siguin d’una qualitat i un bon gust exquisits.