No hi ha productes
Els preus són amb IVA inclòs
14 partitures
Joan Guinjoan Gispert, (1931-2019) va néixer a Riudoms (Baix Camp, Tarragona). Estudià al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona i després a l'École Normale de Musique de París.
Fins al 1960 actuà com a concertista de piano, i a partir d'aquell moment estudià composició i orquestració amb el mestre Taltabull a Barcelona, a l'Schola Cantorum de París, sota la direcció de Pierre Wissmer, i electroacústica a l'O.R.T.F. amb Jean Etienne Marie.
El 1964 pren contacte amb l'avantguarda musical francesa i es dedica a la composició. A partir del 1966 realitza una tasca important de difusió de la música del segle XX amb el grup «Diabolus in Musica». Ha estat convidat com a compositor i director d'orquestra a prestigiosos festivals d'Europa i Amèrica i ha rebut diversos i importants premis. Va dirigir el Centre de Documentació i Difusió de la Música Contemporània i va ser responsable artístic dels Cicles Internacionals de Música Contemporània de l'Ajuntament de Barcelona.
La seva música, netament vitalista, cerca una síntesis de cultura i es caracteritza per una simbiosi de llenguatges coordinats per un estil personal, on el ritme, i sobretot el timbre, determinen el seu origen mediterrani.
La seva òpera Gaudí sobre un text de Josep M. Carandell, fou un encàrrec de l'Olimpíada Cultural de Barcelona de 1992.
Compta amb un extens catàleg, publicat per l'SGAE, d'obres de música de cambra, vocal i simfònica, que han estat interpretades en gran part d'Europa i d'Amèrica, així com nombrosos enregistraments.
Autor: Guinjoan, Joan
Va ser compost l’any 1963 i va guanyar el Premi de Composició de l’Schola Cantorum de París. Es tracta d’una obra primerenca d’escriptura pianística molt brillant; però el que enllaça aquest concert amb la resta d’obres de Guinjoan és un dels seus elements més rellevants, el ritme.
Autor: Guinjoan, Joan
Va ser compost l’any 1963 i va guanyar el Premi de Composició de l’Schola Cantorum de París. Es tracta d’una obra primerenca d’escriptura pianística molt brillant; però el que enllaça aquest concert amb la resta d’obres de Guinjoan és un dels seus elements més rellevants, el ritme.
Autor: Guinjoan, Joan
L’obra requereix dels intèrprets diferents tècniques vocals, com recitats o murmuris, però segons l’autor: “Segueix exactament la forma de la poesia, si bé musicalment és més lliure. La paraula “encara” em va seduir, en un moment en què he perdut les il·lusions des del punt de vista social i polític, aquesta paraula ve a significar que encara es pot...
Autor: Guinjoan, Joan
L’obra requereix dels intèrprets diferents tècniques vocals, com recitats o murmuris, però segons l’autor: “Segueix exactament la forma de la poesia, si bé musicalment és més lliure. La paraula “encara” em va seduir, en un moment en què he perdut les il·lusions des del punt de vista social i polític, aquesta paraula ve a significar que encara es pot...
Autor: Guinjoan, Joan
D'acord amb el títol, Miniaturas està construïda amb petites cèl·lules temàtiques. La primera peça es caracteritza pel joc de contrastos. La següent parteix d'un ambient desolat fins a abastar un marcat lirisme i l'última fa esment a un ritme progressivament complex que acaba amb el tic-tac del metrònom.
Autor: Guinjoan, Joan
Articulada en dues seccions sense solució de continuïtat, l’obra parteix d’un clima proper als Nocturns del compositor polonès, amb colors i harmonies delicats, sobre el qual va elevant-se una línia melòdica cada cop més activa i ornamentada...
Autor: Guinjoan, Joan
Articulada en dues seccions sense solució de continuïtat, l’obra parteix d’un clima proper als Nocturns del compositor polonès, amb colors i harmonies delicats, sobre el qual va elevant-se una línia melòdica cada cop més activa i ornamentada...
Autor: Guinjoan, Joan
Recordant Millàs, és una petita peça que posa en relleu el potencial melòdic de la cançó medieval escollida, en forma de variacions, mitjançant un discret llenguatge modal, amb breus dissonàncies que no alteren la coherència del discurs musical.
Autor: Guinjoan, Joan
Recordant Millàs, és una petita peça que posa en relleu el potencial melòdic de la cançó medieval escollida, en forma de variacions, mitjançant un discret llenguatge modal, amb breus dissonàncies que no alteren la coherència del discurs musical.
Autor: Guinjoan, Joan
L'obra Variacions sobre el tema “Cuncti simus concanentes” del Llibre Vermell de Montserrat desenvolupa el tema mitjançant la realització d’un grup de matrius serials a partir d’aquest, de manera que s’inicia amb un moviment de caràcter lliure passa progressivament per diferents paisatges d’articulació que van en un augment progressiu de la velocitat,...