Baldrís, Carlota

Baldrís, Carlota

13 partitures

Carlota Baldrís Rafecas Neix al Vendrell el 1958, obté el títol de piano de Grau Mig al Conservatori de Tarragona, i el de Grau Superior de solfeig i de composició i instrumentació amb Xavier Boliart i música electroacústica amb Albert Llanas al Conservatori SM de Barcelona. Ha estudiat piano amb Núria del Clos, Àngel Soler, Albert Giménez Attenelle i Liliana Mafiotte i ha rebut classes magistrals de Monique Deschaussé. També ha fet cursos de música per a pel·lícules amb José Nieto, de música contemporània amb Jean Pierre Dupuy i Agustí Charles; de direcció orquestral i coral amb Antoni Ros Marbà i Francesc Llongueres, i de jazz amb Manel Camp i Francesc Capella, entre d’altres.
Ha estat professora de llenguatge musical i harmonia a l’Escola Municipal de Música Pau Casals del Vendrell des de la seva fundació el 1986. Ha format part del jurat del concurs de composició del Conservatori de Tarragona 2006, entre d’altres. És patrona de la Fundació Pau Casals, i és membre del Col·lectiu de Compositors de Tarragona, i el 2001 va obtenir el Premi Teresina Martorell.
La seva producció musical està formada per obres destinades a diferents disciplines i formacions com ara obres de cambra, obres corals, ha fet incursions tant en la música popular com en l’electrònica, i també ha escrit música per a ballet, per al teatre, la radio, la televisió, música publicitària i també per a curtmetratges. Diverses obres seves han estat enregistrades en CDs comercials entre els quals en destaquen la realització del CD Rap solidari per recollir diners per les víctimes del tsunami el 2005, a l’Escola Municipal de Música Pau Casals.

Perquè compon música?

La composició musical sempre m’ha acompanyat  des de que vaig començar els meus estudis de música. Ho sento com una part natural i molt important de la meva vida.


Quines influències musicals té la seva obra?

Penso que tinc la influencia de totes les músiques que han anat passant per la meva  vida a diferents etapes, algunes de manera conscient, altres de forma totalment inconscient. Un dels primer compositors dels quals em vaig enamorar, i que sempre m’ha captivat, es Bach. A partir d’aquí  citaria molts compositors clàssics de diferents èpoques, però també m’han interessat molts altres tipus de música, grups que van acompanyar la meva adolescència, com Pink Floid, Emerson, Lake and Palmer i Queen, entre d’altres. També m’agrada la música de cinema, la música brasileira, el jazz…penso que indubtablement tot plegat m’ha influit en l’hora de triar un camí o un altre a l’hora de composar.


Creu que la música actual i el públic han trobat un punt d’encontre?

El públic cada vegada és més obert a noves propostes. Suposo que això ho facilita el fet de que la música que es fa avui en dia agafa un  espectre molt ampli d'estils i maneres d'entendre la composició. De totes maneres, tot i que es va avançant en la programació de les noves músiques, encara ens queda un llarg camí per recorre en aquest sentit. En l’actualitat, en el món del que entenem per “música clàssica”, la majoria de la música que s’escolta en concerts o per la ràdio és de temps passats, i ben poca de la que s’està fent actualment. Tot i que ja s’ha parlat molt dels factors que provoquen aquest fet, caldrà veure cap on camina tot plegat.

Pensa que des dels conservatoris es dóna a conèixer prou la música actual als estudiants?

Tot i que s'ha millorat  bastant en aquest aspecte, diria que encara queda molta feina per fer. És molt interessant que els conservatoris puguin fer de pont entre la nova música i els nous compositors que van sorgint i les noves generacions de músics que s’estan formant. També cal dir que les editorials de música també s’interessen cada vegada més pels nous compositors, i això suma esforços a la difusió de la nova música, ja que si l’obra no està editada es fa molt dificil que pugui arribar a formar part dels nous plans d’estudis, i per tant, que aquestos es vagin actualitzant.

Llegiu l'entrevista
  • 6,40 €

    Autor: Baldrís, Carlota

    Edició: Digital

    Aquesta obra reflecteix els pensaments i cabòries que van i vénen quan viatges en tren, mentre es van entrellaçant els uns amb els altres, fins i tot amb els dels altres passatgers, que pugen i baixen del tren amb els seus propis pensaments, cada cop més llunyans, amb la mirada perduda a l’infinit. Finalment, s’arriba a l’estació i els viatgers segueixen...

    6,40 €
  • 11,00 €

    Autor: Baldrís, Carlota

    Edició: Paper

    Aquesta obra reflecteix els pensaments i cabòries que van i vénen quan viatges en tren, mentre es van entrellaçant els uns amb els altres, fins i tot amb els dels altres passatgers, que pugen i baixen del tren amb els seus propis pensaments, cada cop més llunyans, amb la mirada perduda a l’infinit. Finalment, s’arriba a l’estació i els viatgers segueixen...

    11,00 €
  • 22,00 €

    Autor: Baldrís, Carlota

    Edició: Paper

    Partint d’un encàrrec del Trio Kandinsky*, a qui està dedicada l’obra, i també de la meva fascinació pel pintor rus, va néixer aquest trio, estrenat a l’Auditori Pau Casals de Sant Salvador el 2011. Més tard el grup Clara Schumann Trio** l’interpreta acompanyat d’una vídeo-creació de Pau Casanovas.  

    22,00 €
  • 15,35 €

    Autor: Baldrís, Carlota

    Edició: Digital

    Partint d’un encàrrec del Trio Kandinsky*, a qui està dedicada l’obra, i també de la meva fascinació pel pintor rus, va néixer aquest trio, estrenat a l’Auditori Pau Casals de Sant Salvador el 2011. Més tard el grup Clara Schumann Trio** l’interpreta acompanyat d’una vídeo-creació de Pau Casanovas.

    15,35 €
  • 6,05 €

    Autor: Baldrís, Carlota

    Edició: Paper

    La mateixa música amb dues lletres diferents. La primera, composada l’any 2014 sobre un text del poeta Marià Manent, i la segona és la descripció que n’ha fet l’Anna Vergara de la vivència del confinament de l’any 2020, sobre la mateixa composició.

    6,05 €
  • 6,15 €

    Autor: Baldrís, Carlota

    Edició: Paper

    La mateixa música amb dues lletres diferents. La primera, composada l’any 2014 sobre un text del poeta Marià Manent, i la segona és la descripció que n’ha fet l’Anna Vergara de la vivència del confinament de l’any 2020, sobre la mateixa composició.

    6,15 €
  • 4,30 €

    Autor: Baldrís, Carlota

    Edició: Digital

    La mateixa música amb dues lletres diferents. La primera, composada l’any 2014 sobre un text del poeta Marià Manent, i la segona és la descripció que n’ha fet l’Anna Vergara de la vivència del confinament de l’any 2020, sobre la mateixa composició.

    4,30 €
  • 8,14 €

    Autor: Baldrís, Carlota

    Edició: Digital

    L’obra està inspirada en la màgica nit de Sant Joan i proposa que ens deixem endur per un petit viatge al món de les emocions, passant de la calma a l’alegria, de la melangia a la plenitud, de la festa a la reflexió més íntima.

    8,14 €
  • 14,00 €

    Autor: Baldrís, Carlota

    Edició: Paper

    L’obra està inspirada en la màgica nit de Sant Joan i proposa que ens deixem endur per un petit viatge al món de les emocions, passant de la calma a l’alegria, de la melangia a la plenitud, de la festa a la reflexió més íntima.

    14,00 €
  • 38,00 €

    Autor: Baldrís, Carlota

    Edició: Paper

    Aquesta Suite va ser composta a partir d’uns poemes dels llibres “La Collita Tardana” i “La Collita Darrera”, d’Antoni Rovira i Virgili (1882-1949), periodista, escriptor i polític nascut a Tarragona.

    38,00 €
  • 26,52 €

    Autor: Baldrís, Carlota

    Edició: Digital

    Aquesta Suite va ser composta a partir d’uns poemes dels llibres “La Collita Tardana” i “La Collita Darrera”, d’Antoni Rovira i Virgili (1882-1949), periodista, escriptor i polític nascut a Tarragona.

    26,52 €
  • 11,00 €

    Autor: Baldrís, Carlota

    Edició: Paper

    Aquesta Suite va ser composta a partir d’uns poemes dels llibres “La Collita Tardana” i “La Collita Darrera”, d’Antoni Rovira i Virgili (1882-1949), periodista, escriptor i polític nascut a Tarragona.

    11,00 €
Mostrant 1 - 12 de 13 elements