No hi ha productes
Els preus són amb IVA inclòs
46 partitures
Francesc Taverna-Bech (1932-2010) va néixer a Barcelona. Cursà els estudis musicals de piano, composició i violí entre els anys 1952 i 1964 a la seva ciutat natal.
El 1973 inicià la seva dedicació a la crítica musical a la vegada que va intensificar l’activitat com a compositor. El seu catàleg d’obres assoleix la xifra de vuitanta composicions, la majoria de les quals s’han estrenat i programat tant en les temporades de Catalunya com en les d’Espanya i diverses ciutats d’Europa, Àsia i Amèrica. Va figurar també en jurats de concursos de composició i d’interpretació.
Els seus articles es van publicar a Serra d’Or, Revista de Catalunya, Revista Musical Catalana, El Correo Catalán, Destino, Barcelona Metrópolis i Barcelona Creació (Yokohama, 1990); també va col·laborar en les activitats de la Universitat Catalana d’Estiu de Prada de Conflent.
Després d’una evolució que va des de postulats neoclàssics (Suite Catalana) fins a plantejaments de caràcter atonal i serialista (Calidoscopi, Díptic, Climes, Gèminis), inicià amb les experiències extretes d’aquestes dues vessants una sola via que uneix les anteriors i que té un contingut marcadament expressiu (Temperaments, Proses disperses), tot i que en certs moments va retornar als primers estils (Camins somorts, Auguris, etc.). El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya li va dedicar el 12è volum de la col·lecció Compositors Catalans de qual són autors Jordi Maluquer i Josep Ll. Guzman.
Autor: Taverna-Bech, Francesc
En aquest recull l'autor ha plasmat la seva visió de la nit quan la ciutat calla, i la visió de la lluna que ens contempla i ens il·lumina.
Autor: Taverna-Bech, Francesc
La primera i la darrera de les cinc peces poden considerar-se com un joc de contrastos expressius. La segona és una invenció de caràcter atonal. La tercera és un vals de caràcter antiromàntic, mentre que la quarta és la simple evocació de la nit amb el seu joc de remors i sonoritats somortes.
Autor: Taverna-Bech, Francesc
La primera i la darrera de les cinc peces poden considerar-se com un joc de contrastos expressius. La segona és una invenció de caràcter atonal. La tercera és un vals de caràcter antiromàntic, mentre que la quarta és la simple evocació de la nit amb el seu joc de remors i sonoritats somortes.
Autor: Taverna-Bech, Francesc
Climes I consta d’un sol moviment i està concebuda amb total llibertat, tant en l’aspecte harmònic com en el formal. És com una rapsòdia lírica on alguns acords i certes seqüències actuen com a elements estructurals en la composició, amb una part central poco scherzando que equilibra la partitura.
Autor: Taverna-Bech, Francesc
Climes II està basada en la seva predecessora Climes I —composta l’any anterior per a clarinet i piano— i com aquella, consta d’un sol moviment d’estructura lliure. L’element intervàl·lic és evident en tota l’obra i només en la part central (Calmo) la línia melòdica és més estàtica.
Autor: Taverna-Bech, Francesc
Climes II està basada en la seva predecessora Climes I —composta l’any anterior per a clarinet i piano— i com aquella, consta d’un sol moviment d’estructura lliure. L’element intervàl·lic és evident en tota l’obra i només en la part central (Calmo) la línia melòdica és més estàtica.
Autor: Taverna-Bech, Francesc
Climes II està basada en la seva predecessora Climes I —composta l’any anterior per a clarinet i piano— i com aquella, consta d’un sol moviment d’estructura lliure. L’element intervàl·lic és evident en tota l’obra i només en la part central (Calmo) la línia melòdica és més estàtica.
Autor: Taverna-Bech, Francesc
Climes II està basada en la seva predecessora Climes I —composta l’any anterior per a clarinet i piano— i com aquella, consta d’un sol moviment d’estructura lliure. L’element intervàl·lic és evident en tota l’obra i només en la part central (Calmo) la línia melòdica és més estàtica.
Autor: Taverna-Bech, Francesc
En aquest recull l'autor ha plasmat la seva visió de la nit quan la ciutat calla, i la visió de la lluna que ens contempla i ens il·lumina.