No hi ha productes
Els preus són amb IVA inclòs
7 partitures
Joaquim Salvat (1900-1938) Estudià a l’Escola Municipal de Música de Barcelona amb els mestres Tomàs Buxó (piano), Enric Morera i Joan Manén (composició). Posteriorment va ser nomenat professor de solfeig al mateix centre.
La seva producció es considera hereva dels postulats estètics del modernisme i del noucentisme que es distingeix per una exquisida elegància estètica imprimint una personalitat inconfusible, molt particularment en la seva extensa producció de cançons.
Morí el març del 1938 i malgrat la seva curta vida, les seves obres permeten ja entreveure el seu gran coneixement dels elements compositius i un inici de la maduresa en la creativitat que hauria pogut donar grans fruits.
Entre les seves obres destaquem més d’una vintena de lieder amb textos de reconeguts poetes com Apel·les Mestres, Joan Maragall, Josep Carner, o Tomàs Garcés entre d’altres, però la seva obra més interpretada és el Quartet en Do dedicat al Quartet de Corda de Barcelona que el va estrenar l’any 1935 com a cloenda de la temporada de concerts de l’Associació de Cultura Musical. També comptem amb diverses obres per a piano entre les que en destaquem la Suite Lírica, un Preludi i una Sonata; per a violí i piano hem de destacar les Quatro canzonette entre altres petites peces, així com les Cinc cançons populars harmonitzades per a quintet de vent i per a quintet de corda. La única obra que va compondre per a orquestra Prélude et chanson consta que va ser presentada al Concours Kursaal d’Ostende de l’any 1930.
Autor: Salvat, Joaquim
Engruna és una breu peça per a piano, de caràcter senzill però a la vegada interessant des del punt de vista harmònic. Genisenca i La font de l’avellana, més que dues sardanes per a piano, sembla més aviat que es tracti de dos guions en forma pianística per fer-ne després l’arranjament per a cobla.
Autor: Salvat, Joaquim
Engruna és una breu peça per a piano, de caràcter senzill però a la vegada interessant des del punt de vista harmònic. Genisenca i La font de l’avellana, més que dues sardanes per a piano, sembla més aviat que es tracti de dos guions en forma pianística per fer-ne després l’arranjament per a cobla.
Autor: Salvat, Joaquim
Oriental i Petita cançó són dues miniatures per a violí i piano que respiren l’aire noucentista propi de la música de Joaquim Salvat.
Autor: Salvat, Joaquim
Oriental i Petita cançó són dues miniatures per a violí i piano que respiren l’aire noucentista propi de la música de Joaquim Salvat.
Autor: Salvat, Joaquim
Les Quatro Canzonette son quatre peces independents, lleugeres, amb aires de dansa, que podem qualificar com a música de saló, molt probablement compostes amb aquesta finalitat.
Autor: Salvat, Joaquim
La Sonata per a piano en do menor de Joaquim Salvat consta de tres moviments i és, des del punt de vista estètic, poc arriscada, però d’una brillantor i bellesa inqüestionables.
Autor: Salvat, Joaquim
La Sonata per a piano en do menor de Joaquim Salvat consta de tres moviments i és, des del punt de vista estètic, poc arriscada, però d’una brillantor i bellesa inqüestionables.