No hi ha productes
Els preus són amb IVA inclòs
Miniatures per Gaudí
Miniatures per Gaudí és una obra en set petits moviments que s’interpreten sense interrupció, constituint, per tant, una estructura contínua multiseccional. Les set peces titulades Preludi, Tocata I, Cantilena, Scherzo, Interludi, Tocata II i Melodia, estan basades en la col·lecció de notes musicals que es pot extreure de les lletres que conformen el cognom de l’arquitecte modernista GAUDÍ.
Receptor: :
* Camps exigits
DE550
Miniatures per Gaudí és una obra en set petits moviments que s’interpreten sense interrupció, constituint, per tant, una estructura contínua multiseccional. Les set peces titulades Preludi, Tocata I, Cantilena, Scherzo, Interludi, Tocata II i Melodia, estan basades en la col·lecció de notes musicals que es pot extreure de les lletres que conformen el cognom de l’arquitecte modernista GAUDÍ.
Aquest producte ja no està en estoc
Data de disponibilitat:
Època | s. XX |
Subtítols / Parts | Preludi - Tocata I - Cantilena - Scherzo - Interludi - Tocata II - Melodia |
Instruments | fl.guit. |
Pàgines | 28 |
Durada | 12 min |
Contingut | Partitura i part |
ISMN | 979-0-3502-0570-5 |
Preu edició impresa | 15,60€ |
Altres | Àlex Garrobé (digitació) |
Edició | Digital |
Miniatures per Gaudí fou escrita entre l’octubre i el novembre de l’any 2002 a petició expressa del compositor holandès Christiaan de Jong per al VI Cicle Internacional d’Influències Musicals de Barcelona. Malauradament l’obra no es va poder interpretar, però l’any següent es va estrenar a la ciutat de Rosario, Argentina.
Es tracta d’una obra en set petits moviments que s’interpreten sense interrupció, constituint, per tant, una estructura contínua multiseccional. Les set peces titulades Preludi, Tocata I, Cantilena, Scherzo, Interludi, Tocata II i Melodia, estan basades en la col·lecció de notes musicals que es pot extreure de les lletres que conformen el cognom de l’arquitecte modernista GAUDÍ: sol per la lletra G; la per la A; do per la U, derivació de la terminologia medieval ut; re per la D; i per associació vocàlica de la I en sorgeixen el mi principalment, i també el si.
Un cop establerta aquesta col·lecció de sons (sol, la, do, re, mi) que esdevé la base melòdica i harmònica de totes les Miniatures, també s’estableix una segona col·lecció a partir de la Tocata I: fa#, sol#, la#, do#, re#. Ambdues agrupacions de sons constitueixen dues escales pentàfones a la distància de tritò que sobreposades al teclat del piano mostren una curiosa simetria.
En l’ús d’aquestes series de notes hi trobem la connexió més palpable amb Gaudí. Altres reflexions més subjectives sobre la personalitat del prestigiós arquitecte es poden trobar en els diferents caràcters que proposa cada una de les Miniatures com ara la Reflexió, l’Energia, la Religiositat, la Catalanitat, el Nervi i la Transcendència.