No hi ha productes
Els preus són amb IVA inclòs
El paradís de les muntanyes
El paradís de les muntanyes, amb llibret de Miquel Desclot, és una òpera de cambra en un acte i deu escenes amb personatges arquetípics i situacions dramàtiques allunyades de la realitat; té un tractament musical divers i contrastat que pot accentuar els elements poètics, grotescos i dramàtics del text.
Receptor: :
* Camps exigits
DE470
El paradís de les muntanyes, amb llibret de Miquel Desclot, és una òpera de cambra en un acte i deu escenes amb personatges arquetípics i situacions dramàtiques allunyades de la realitat; té un tractament musical divers i contrastat que pot accentuar els elements poètics, grotescos i dramàtics del text.
Data de disponibilitat:
Època | s. XX |
Subtítols / Parts | Òpera de cambra en 1 acte i 10 escenes |
Instruments | vce. solo(S,2T,Bar.,B.)-fl/picc,cl,clbº.,sax.a.,perc-piano-vl,vla,vc,magnetic tape |
Idioma del text | català |
Pàgines | 148 |
Durada | 54 min |
Contingut | partitura |
ISMN | 979-0-3502-0620-7 |
Preu edició impresa | 31,20€ |
Altres | Miquel Desclot (llibret) |
Edició | Digital |
A partir de l’any 1980 vaig començar a buscar textos que em poguessin servir per compondre una òpera de cambra. D’inici havia pensat en treballar sobre alguna narració de Joseph Conrad però posteriorment vaig creure que seria millor un text on l’imaginari fos l’element essencial. Finalment la lectura de l’obra d’Alfred Jarry va proporcionar-me el que estava buscant; La lectura de Au paradis ou le vieux de la montagne va ser l’escollida per a construir-ne un llibret.
A la represa del treball l’any 1993, després d’haver deixat el projecte durant un temps, vaig començar a compondre Dos fragments d’òpera-guinyol, que va traduir i adaptar Miquel Desclot sobre la citada obra d’Alfred Jarry.
Després de l’estrena d’aquests fragments vaig creure que havien de completar-se amb la resta del text de Jarry i convertir-la en una òpera de cambra. L’imaginatiu text situa uns personatges arquetípics, una princesa, dos herois, un mag, etc., i descriu unes situacions dramàtiques allunyades de la realitat, d’aquesta manera facilita un tractament musical divers i contrastat que pot accentuar els elements poètics, grotescos i dramàtics del text.
Aquesta primera òpera de cambra va ser finalitzada al febrer de 1994 i estrenada al Teatre Lliure de Barcelona el novembre de 1998, amb tres representacions, en una coproducció del Festival de Músiques Contemporànies de Barcelona i el Festival Internacional de Teatre Visual i de Titelles.
També s’ha portat a terme un enregistrament sota el segell de Columna Música, amb els solistes, Marta Matheu, Francesc Garrigosa, Lluís Sintes, Gabriel Blanco i Antoni Fajardo amb el grup instrumental Barcelona Modern Project sota la direcció de Marc Moncusí.
Jesús Rodríguez Picó