No hi ha productes
Els preus són amb IVA inclòs
Preludi i fuga en do
El Preludi i fuga en do de Benet Casablancas encapçala la rica producció pianística de l'autor. Tot i ser una pàgina molt primerenca i de formació, esdevé al mateix temps una interessant introducció al conjunt de la seva música per a piano.
Receptor: :
* Camps exigits
DAC117
El Preludi i fuga en do de Benet Casablancas encapçala la rica producció pianística de l'autor. Tot i ser una pàgina molt primerenca i de formació, esdevé al mateix temps una interessant introducció al conjunt de la seva música per a piano.
Aquest producte ja no està en estoc
Data de disponibilitat:
Època | s. XX |
Instruments | piano |
Pàgines | 8 |
Durada | 6 min. |
Contingut | partitura |
ISMN | 979-0-3502-0525-5 |
Preu edició impresa | 10€ |
Edició | Digital |
Escrit l’any 1976, el Preludi i fuga en do encapçala la rica producció pianística de l’autor. Tot i ser una pàgina molt primerenca i de formació, esdevé al mateix temps –i en opinió de Víctor Estapé– una interessant introducció al conjunt de la seva música per a piano, on, malgrat les enormes diferències amb el llenguatge madur del compositor, són paleses la seva recerca del rigor constructiu i la pruïja artesanal en la segura escriptura contrapuntística. La futura personalitat musical de Casablancas pot advertir-se més clarament en la serena inquietud del quasi expressionista Preludi –pàgina enigmàtica que deixa aflorar els accents d’una veu inequívocament personal- que en el neoclassicisme quasi hindemithià de la Fuga, però aquest estudi polifònic permet ja observar a un jove compositor amb una inusual auto exigència en la qualitat del seu ofici. Tot i que les obres de maduresa palesen un creixent virtuosisme i una extraordinària riquesa de detall en la textura i en els recursos harmònics i polifònics, deixant-se guiar sempre per la sonoritat del piano i per la seva dinàmica gestual com els criteris finals de l’estructura musical, reconeixem ja aquí en la senzillesa d’aquestes peces el gust per les formes breus i concentrades -Epigrames, Aforismes, Haiku- que més endavant constituiran un dels eixos centrals del pensament musical de l’autor.